Dvě slova, která nejvíce rezonovala na Vánočním setkání členů CAFIN: seberealizace a hokej

Ivana Dvořáková7.12.2016
6. prosince proběhlo v Galerii Louvre Vánoční setkání členů CAFIN. Největším lákadlem programu setkání byla přednáška osobního kouče a hokejového trenéra Mariana Jelínka.   Program zahájil předseda Řídícího výboru asociace Ladislav Profota vyhlášením autorů nejlepších FINdiplomek.

Program zahájil předseda Řídícího výboru asociace Ladislav Profota vyhlášením autorů nejlepších FINdiplomek.  „Dobře si je prohlédněte. Jsou to budoucí finanční ředitelé a manažeři.“ Projekt FINdiplomka se v letošním roce konal poprvé a pan Profota jej zhodnotil jako velice zdařilý, a tak není pochyb o tom, že na dalším Vánočním setkání se opět s dalšími nadanými studenty potkáme. A kdo že je autorem nejlepší FINdiplomky? Za vítěznou diplomovou prací „Business Intelligence v oblasti rychloobrátkového zboží“ stála Tereza Fixová z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.   

Největší věci lidé dokázali bez motivace

 „Jak donutíte nažranou lvici lovit?“ Zeptal se v úvodu přednášky, která následovala po vyhlášení FINdiplomky, kouč Marian Jelínek. Účastníkům setkání sdělil, že největším motorem lidské snahy je vlastně seberealizace a potěšení z činnosti samotné. „Motivací lvice je hlad. Pokud je nažraná, jak ji chcete motivovat? Lov ji jedině musí bavit.“ Objasnil Marian Jelínek. Zdůraznil však, že potřeba je oboje, seberealizace i motivace (nejčastěji finanční), které spolu mají tvořit rovnováhu. „Motivace je rácio. Seberealizace je srdce.“ Marian Jelínek povídal skutečně poutavě. Po přednášce dokonce zaznělo, že pan Jelínek byl zatím nejlepším hostem vánočních setkání. Po přednášce pana Jelínka se členové sešli k hromadnému focení. Kdo měl zájem, mohl pak po rautu, na kterém nechyběl kapr, vinná klobása nebo bramborový salát, využít možnost pořídit si foto v brankářské helmě či hokejovém dresu ve fotokoutku.  Letošní host nasadil pro budoucí setkání vysokou laťku, a proto pokud máte typ na zajímavou osobnost, kterou byste rádi na dalším setkání viděli, určitě neváhejte a dejte nám vědět.

 

zpět na všechny články

Další články

V prvních dvou dílech jsme se věnovali tématu delegování z hlediska toho co, jak a komu delegovat, podívali jsme se na nejčastější překážky, které si před se leader sám staví v rámci delegování a dnes budeme pokračovat dále. I když vše uděláte tak nejlépe, jak můžete, stále ještě může nastat situace, kdy zaměstnanec nemá z delegovaného úkolu radost. Podíváme se tedy na hlavní důvody na straně člena týmu, které mohou ovlivňovat jeho vnímání přidělené práce.
V prvním díle miniseriálu o delegování jsme řešili co, jak a komu delegovat. I přes veškerou snahu však mohou nastat na straně leadera překážky, které ho od delegování odrazují. Dnes se zaměříme na tři nejčastější z nich.
O delegování, jeho přínosech a pravidlech bylo napsáno již spousta odborných článků. Já bych se rád zaměřil na své praktické zkušenosti. Protože není v rámci leadershipu mnoho horších věcí, než je špatné delegování. Pokud delegování má být nástrojem řízení vlastního času a zároveň rozvojem zaměstnance, špatné delegování nás pak naopak může ve finále stát daleko více času a kromě nesplněného či špatně splněného úkolu nám může přinést demotivovaného zaměstnance. A těmto situacím je potřeba se vyvarovat.
Není pochyb o tom, že dobrý controller musí mít perfektní znalost v oblasti managementu nákladů a ziskovosti. Další klíčovou kompetencí pro výkon této pozice je plánování a forecasting. To jsou kompetence odborné. Jsou samozřejmě velmi důležité, ale odbornost sama o sobě nestačí.
nahoru
© 2024 Controller Institut