Konference: Nákup 4.0 - hrozba nebo příležitost

Konference: Nákup 4.0 - hrozba nebo příležitost
Lenka Kovaříková27.2.2020
Controller institut je věrným spojencem nákupu dlouhou řádku let. Svou první konferenci s podtitulem „Efektivní nákup" zorganizoval již v roce 2001. Už při těchto prvních nákupních setkáních zaujímaly moderní technologie, diskuse k nim, významné místo.

Letošní setkání svým prvním blokem „Top management a nákup" naváže na minulo roční diskuse s Martinem Kořínkem (CEO spol. GRAMER CZ) o tom, co vrcholový management očekává od nákupu. Téma „Přidaná hodnota a očekávání, procesy a výkonnost nákupu" zastřeší Jan Madzia, (Administrator Vice president, TRCZ), významná tvář konference.

Jakých výsledků se dá dosáhnout zkrácením procesu přeměny nákupního požadavku na objednávku o víc jak 2/3 původního času a jaká obecná úleva s tím je spojená, se dozvíme od Alice Vavřínové. Své dlouholeté zkušenosti z nákupní práce v TPCA poslední 2 roky zúročuje účastí na projektu automatizace nákupních procesů, odbouráváním časů nepřidávajících hodnotu.

Zdenek Pytlíček, Innogy je inovátor tělem i duší. Rovněž i on se podělí o své zkušenosti v oblasti automatizace. Elektronické nákupní katalogy, automatizované řízení nákupního požadavku, robotizace opakovaných činností, jsou témata, kterým se dlouhodobě věnuje a umí poradit, jak zde nastolit progresi.

Konference velmi dobře pracuje s diskusním formátem, který obstará blok před a po obědě. Paralelně probíhají dvě diskusní témata pro dvě skupiny. Auditorium se tak zmenší a vzniká příjemné pracovně-přátelské klima a diskuse se nějak samo s sebou přenesou i k jídelnímu stolu. První téma diskusí se obrací k nákupnímu týmu, jeho schopnostem: „Ústřední bod nákupu? Člověk" a druhé téma pak nastavuje tomuto týmu zrcadlo: „Co ostatní ve vaší firmě očekávají od nákupu"

Čtvrtý, závěrečný blok bude věnován přímo technologiím a technologickým firmám. První z nich bude estonský startup ProcurementFlow. Dušan Kaňák zástupce pro CZ a SK představí automatizované řešení řízení nákupních požadavků.

Za čím tato společnost jde a co nabízí, nejlépe přiblíží CEO společnosti ProcurementFlow Tarmo Saidla, jehož citujeme:
„Nákup je považován za největší nákladovou funkci, protože v průměru 43 procent všech nákladů prochází nákupem. To znamená práci ve stresujícím a komplikovaném prostředí. ProcurementFlow proměňuje tuto největší nákladovou funkci v generátor zisku. Společnosti s námi zkracují dobu uvádění nových produktů a služeb na trh a umožňují inovace vedené dodavateli. "

Jako druhý se představí Vít Sychra, Senior Procurement Engagement Manager, Microsoft (MS). Už samotný název funkce napovídá, že asi nepůjde o klasickou nákupní roli. Nákupní odbor MS je sdíleným střediskem služeb. Slouží cca 80tisícům klientů. Na jakých pilířích nákup v MS stojí, jaké nástroje používají a jaké funkce pokrývají, bude určitě velmi zajímavé téma a příslib praktických příkladů digitální transformace jej určitě výrazně dokreslí.

Na závěr konference nebude chybět představení výsledků Procurement Survey 2020. Výsledky tohoto průzkumu vždy velmi efektně i efektivně rozvede Bronislav Pánek, Profitana.

Závěrem.
Je velmi důležité si připomenout symbol „4.0" střízlivým způsobem. Boom rychlého internetu, zprostředkování velkých objemů dat a před pár lety módní označení 4.0 nabírá normálních tvarů. Žádná velká revoluce se nekoná. Jen nás doběhl nedostatek nekvalifikovaných sil a zátěž kvalifikovaných sil nekvalifikovanou prací. Tyto faktory už nabraly takové rozměry, že i ospalá automatizace se musí převrátit na druhý bok, nejlépe pohnout trochu dál, probudit se v pokročilou robotizaci. Je milé, že se tato konferenční sešlost nepropůjčuje marketingovým, buzzwordovým klišé a naopak představuje především věcnou rovinu problematiky „4.0".

zpět na všechny články

Další články

Začátkem října proběhla konference Efektivní nákup, na které se sešlo téměř 60 šéfů nákupu napříč všemi možnými odvětvími. Témata byla různá, ale téměř všechny spojovalo jedno společné - technologický pokrok a jak se s ním vypořádat.
6. ročník průzkumu o stavu a vývoji českého nákupu Procurement Survey 2019/2020 je zdárně za námi
Zapojte se ještě před Vánocemi do Procurement Survey. Zjistěte, jak si stojí vaše firma v nákupu.
Využijte poslední možnost se přihlásit na oblíbenou konferenci Efektivní nákup. 
nahoru